De aantrekkelijkheid van de stad verhogen en het leven van bewoners en bezoekers vergemakkelijken door meer parkeerplaatsen te voorzien.
“Bevroren” parkeerplaatsen herevalueren in het ‘Petit Parc’ en aan de Elisabethlaan (gele betonblokken verwijderen en herindelen)
Onderhouden en renoveren van bestaande parkings.
Onderzoeken waar en hoe nieuwe parkeerplaatsen mogelijk zijn in harmonie met de omgeving.
Samenwerken met de NMBS om hun parkings in het weekend open te stellen.
Shuttleverbindingen inleggen van Nautisport naar het stadscentrum en (eventueel) het station.
De blauwe zones vereenvoudigen door één uniforme blauwe zone van drie uur in te voeren.
Real-time borden plaatsen die het aantal parkeerplaatsen pet locatie tonen.
Zachte mobiliteit o.a fietsen, steps, … stimuleren door afgeschermde verkeerszones te ontwikkelen.
Het fietsnetwerk de regionale wegen op mekaar afstemmen.
Regionale wegen aanpassen met afgelijnde fietspaden voor meer veiligheid.
Carpoolparkings aanleggen bij op-en afritten aan de snelweg, voorbereid op laadpalen.
Slimme verkeerslichten installeren op belangrijke kruispunten (vooral op de vesten).
De voetpaden beter onderhouden, zeker voor mensen met beperkte mobiliteit en kinderwagens.
De wandelpaden in het park toegankelijker maken voor mensen met beperkte mobiliteit en kinderwagens, in overleg met erfgoeddiensten en patrimonium.
Beveiligde fiets- en stepboxen bij het station, in het stadscentrum en in de dorpscentra te plaatsen om je vervoermiddel te stallen en zo de zachte mobiliteit stimuleren.
De veiligheid, toestand en beheer van de infrastructuur verbeteren.
De “Rempart St.-Joseph” opnieuw in een enkele richting laten lopen wanneer mogelijk.
Fietsen en steps niet in tegenrichting in te nauwe eenrichtingsstraten laten rijden om gevaarlijke situaties te vermijden.
Gevaarlijke zones in kaart brengen en oplossingen formuleren om ongevallen te anticiperen (bv. De Brusselsesteenweg in ‘Petit-Enghien’, Kokejanestraat, Chaussée Brunehault).
Een winterplan opstellen om bij sneeuwval wegen veilig te houden, in samenwerking met landbouwers en buurgemeenten.
Een specifieke schepen aanstellen om de externe relaties met SPW (Waalse Overheidsdienst) en andere administraties te optimaliseren en bevorderen.
kwetsbare weggebruikers beter beschermen door hen zichtbaarder te maken met gebruik van actuele en nieuwe technologieën (intelligente verlichting bij oversteekplaatsen, hoorbare verkeerslichten voor slechtzienden, …).